Tietoa meistä

Lammin seudun kansalliset seniorit ry:n perustavan kokouksen kutsussa oli esitetty jäseniksi mahdollisesti tuleville kaikkiaan viisi kysymystä: Haluatko silloin tällöin tavata tuttuja? Kuulla kuulumisia? Vaihtaa ajatuksia? Tai tehdä pieniä retkiä? Haluatko arkipäivään pientä ajanvietettä tai ohjelmaa?

Näin avattiin keskustelu perustavassa kokouksessa 2.11.1995. Ja yhdistys tuli perustetuksi Atso Maunulan, Mauno Hurnastin, Uljas Kiurun ja Raija Nurmen allekirjoittaman kutsun mukaisesti. Yhdistys perustettiin Lammin Kansallinen Eläkeläisseuran nimellä. Sittemmin nimeksi tuli Lammin Kansalliset Seniorit ry. Nykymuodossaan - Lammin seudun kansalliset seniorit ry - nimi on ollut vuodesta 2014 lähtien. Nimi uusittiin syyskokouksessa 2023 Lammin seudun seniorit ry.

Toiminta on suunnitelmallista käsittäen kalenterivuoden kerrallaan. Aktiivisen tiedottamisen avulla tapahtumat saadaan jäsenistölle tiedoksi. Suosituimmaksi toimintamuodoksi ovat vakiintuneet kuukausi-tapahtumat, jolloin lounastetaan yhdessä, kuullaan erilaisia asiantuntijoita ja vaihdetaan keskenään kuulumisia.

Toimintaan kuuluvat myös kotiseutu- ja kulttuuriretket sekä ulkoilua. Keilakisat ovat yksi toimintamuoto, jonka puitteissa osallistutaan SenioriKeilailu –kisoihin vuosittain.

Toimintaan voi ilmoittautua jäseneksi, tulla tekemään vapaaehtoistyötä tai tukea yhdistystä lahjoituksin.

Yhdistyksemme nimeksi syykokouksessa v 2023 valittiin Lammin seudun seniorit ry